r-a-kaapstad.reismee.nl

Laatste dag in Kaapstad

Hee!

We zitten nu op het vliegveld. Wachten op onze vlucht met 50 minuten vertraging. Vanmorgen zijn we Kaapstad nog even in geweest. We hebben om half 11 uitgecheckt en onze bagage bij het hotel laten staan. We zijn nog even over Greenmarket square gelopen en vervolgens hebben we nog gewinkeld. Voor mij nog een shirt erbij en voor mama een broek en shirt. We vonden het hier leuker winkelen dan in het Waterfront. We hebben beide wel minstens 10 dingen aangepast om er vervolgens achter te komen dat je sommige dingen toch maar beter aan het hangertje kan laten hangen, omdat dat het hangertje wel mooi staat. We hebben weer even bij de Mac Donalds gebruik gemaakt van de wifi om vanmorgen weer een bericht te plaatsen op mijn blog. Geloof ons of niet, maar alle keren dat we bij de Mac Donalds hebben gezeten, hebben we er niks gekocht. Zelfs geen ijsje! We hebben weer geluncht bij de bakker waar we al eerder hebben geluncht. Een tosti en mega croissant, smaakte goed! We kunnen er vanmiddag wel weer tegen. Gezien we toch nog tijd hadden en het vandaag weer heerlijk weer is, zijn we naar de company garden gelopen. Ondertussen kwamen we nog langs een kerk waar mama een kaarsje heeft op gestoken. In het park hebben we lekker in het zonnetje gezeten op een bankje. Ook heb ik hier eekhoorns gevoerd. Ze zijn zo gewend aan het voedsel krijgen, dat ze mijn koekje ook wel uit mijn hand aten. De eerste was nog bang en afwachtend, maar zodra hij het had gegeten kwamen er nog 3 meer. We liepen weer terug naar het hotel om de bagage op te halen en te wachten op de taxi. Dat laatste was niet nodig, want de taxi stond er al. Met Afrikaanse tijd zelfs nog eerder zijn dan de afgesproken tijd, erg knap. Bij de bakker was er een man die dacht dat mama en ik zussen zijn. We gaan er maar even vanuit dat dit een compliment voor mama is dat ze er nog jong uit ziet en niet andersom ;) Ook de taxichauffeur vond mama nog erg jong! Tja, die blond geverfde haren doen het hem natuurlijk. Het is een gezellige taxichauffeur. Gelukkig zijn we gewoon op tijd op het vliegveld. Op de heenweg in Dusseldorf was dat wel anders. We waren door de paspoortcontrole en we moesten nog doorlopen om op tijd in te stappen. In eerste instantie had onze vlucht 25 minuten vertraging, maar dit is nu al 50 minuten. Het is niet zo'n groot vliegveld en we zijn dus ook gauw uitgewinkeld. Dat worden een paar saaie uren.. Dat we vertraging hebben is eigenlijk niet zo heel erg. We zitten nu wel langer hier, maar dat betekend ook dat we later in Dubai komen en onze overstap dus korter is. Een overstap om half 4 in de ochtend is niet echt prettig. 50 minuten later is dan in ieder geval al iets beter.

We kunnen gerust terug kijken naar weer een geweldige ervaring. Deze 3 weken zijn echt voorbij gevlogen! Mama vertrouwt me blindelings op mijn richtingsgevoel. Ik heb in de stad geen kaart nodig gehad en wist overal de kortste weg naartoe mede door mijn geheugen van straatnamen en door mijn richtingsgevoel. Die blik van mama.. Zo grappig om te zien hoe ze zich dan verbaasde als ik aan haar uitlegde waar we zijn en hoe we lopen. "Het zal wel goedkomen", zei ze dan. En we zijn nooit verkeerd of om gelopen. Maar ook de momenten van het voedsel uitdelen in de townships, het vrijwilligerswerk en het gastgezin zullen ons altijd bij blijven. Of de achtergrond van kinderen in de kinderopvang. Er is een jongetje waarvan zijn moeder aan de drugs zat tijdens de zwangerschap waardoor hij nu een infectie heeft. Zijn billen zijn helemaal rood en zelfs tot hoogte van de broekrand. Hij heeft er jeuk en pijn door waardoor hij af en toe zeurderig was en probeerde te krabben. Zo hebben alle kindjes die daar op de opvang zitten wel een achtergrond. Het land ga ik ook missen. Het is zo mooi hier! Ik zou hier zo graag nog een terug komen in de zomer, zo rond Kerstmis dus. We zullen zien wat de toekomst ons brengt. Er zullen ook weer dingen zijn waar ik aan moet wennen in Nederland, zoals het rechts rijden, Nederlands praten en op tijd komen. Ik voel me helemaal ingeburgerd. Ondanks dat ik hier nog graag langer zou willen blijven, is het ook geen verkeerd vooruitzicht om volgende week rond dit tijdstip weer in het vliegtuig onderweg naar Turkije te zitten. Ik heb ook zin om te gaan studeren.

Als ik thuis ben zal ik nog wat foto's plaatsen! Hier lukte me dat niet, omdat ik heel de tijd foutmeldingen kreeg met dat veel te trage internet.

Bedankt voor het volgen van mijn blog!

Liefs, Roos

Reacties

Reacties

Gilbert

Een goede reis en tot morgen!

trudy

Mooi verhaal........
We wensen jullie samen weer een goede vlucht.
We zien elkaar wel weer en dan zullen we ook wel foto's van je zien. De verhalen waren mooi, dus ben daardoor ook wel benieuwd naar de foto's.
Xxxxx van ons alle

Carool

Goede reis, bedankt voor de mooie verslagen en we spreken elkaar snel!

anja

Goede terug reis gewenst.

Rob

Hele mooie verhalen heb genoten van de verhalen. Het voelde ondanks de afstand toch net alsof wij er ook een stukje bij waren.
Goede terug vlucht en tot morgen op het vliegveld .

Xxxxx
Je schatje

Emmy

Hoi Roos en Anouska, bedankt voor jullie mooie verhalen. Het was leuk om jullie te volgen en de ervaringen te lezen. Ik ben benieuwd naar de foto's van dat prachtige land waar ik al een aantal keren geweest ben.
Anouska weer veel succes met het werken en jij Roos geniet nog even lekker van je vakantie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active