r-a-kaapstad.reismee.nl

Stellenbosch

Hey allemaal,

Na een goeie nacht hebben we vanmorgen een heerlijk ontbijtbuffet gehad. Daarna zijn we Stellenbosch in gegaan. Ons hotel ligt op ongeveer 3 minuten lopen van het centrum vandaan. Stellenbosch is een mooie stad. Mooie gebouwen en vrijwel allemaal spierwit. We gingen eerst naar 'Oom Samie se winkel': de oudste winkel op originele plek (1904). Ook wel de 'winkel van Sinkel' in Nederlandse begrippen. Kleine hokjes helemaal vol met vanalles en nog wat. Van schorten met plastic borsten tot theekruiden. We hebben wat gewandeld, winkeltjes bekeken en een drankje gedaan op het terras van de Oude Bank (zie foto onder tabblad foto's bovenaan de pagina). Ons is opgevallen dat je hier haast alleen maar blanke mensen ziet. Na ons drankje zijn we naar de Botaniesche tuin gelopen. Hier hebben we ook nog een ronde gemaakt. Het was grappig om de Afrikaanse naambordjes te lezen. Zo heb je een bonsai boom die heet 'kanniedood'. Zo leer je nog eens wat ;) Vanmiddag hebben we in de zon aan het zwembad gelegen met een boekje erbij. Het was hier ook heerlijk weer met 25 graden. Vanavond hebben we pizza gegeten in een restaurant, nog even chillen en ons klaarmaken voor het vervolg van de reis morgen: op naar Aquila Private Game Reserve. Het is volgens de Tomtom 2 uur rijden, maar met mama's durf op de weg kan dat nog wel wat uitlopen.. (ze vergat te schakelen en raakte lichtelijk in paniek over het links rijden) Maar eenmaal rijdend ging het goed hoor, ik heb er alle vertrouwen in dat we morgen veilig aankomen.

Vanaf morgen ben ik er niet meer zeker van dat ik mijn blog kan bijhouden. Jullie zien vanzelf een link op facebook of een mail verschijnen!

Alvast weltrusten!

Roos

rob

Ahh zo te horen hebben jullie er een leuke dag van gemaakt. Veel plezier morgen met de jeep safari
Xxxxx je schatje

Gilbert

Mooi verhaal, goede reis morgen. En als de auto teveel naar rechts trekt grijp maar in!

Carool

zeg dames, jullie staan toch gewoon samen je mannetje in het verkeer. De heer in het verkeer is altijd een dame!!!! Veel plezier samen de komende dagen in het park.

trudy

Zo te lezen hebben jullie het goed. Leuk om te lezen wat jullie zoal al hebben gedaan. Succes met het auto rijden, dat gaat wel lukken.......