r-a-kaapstad.reismee.nl

Wine tasting

Mogen we een keer tot 8 uur slapen, zijn we toch al om 7 uur wakker. Vandaag gaan we met de hop on hop off bus de route doen langs de wijnvelden. We hebben echt weer geluk, want het is weer hardstikke mooi weer! Eerst maken we een stop bij de botanische tuin in Kirstenbosch. Een super grote tuin met enorm veel soorten planten. Echt mooi. Ze hebben een slang (brug) tussen de bomen vanwaar je een schitterend uitzicht hebt over de tuin en de stad. Hierna gaan we naar de oudste wijnboerderij Groot Constantia. We nemen deel aan een rondleiding door de wijnkelder. Heel interessant. De gids vertelt ons hoe de wijn wordt gemaakt en alles wat er bij komt kijken. En dan natuurlijk de wijnproeverij. 5 glaasjes (natuurlijk wel bodempjes). We begonnen met een Blanc de Noir. Valt onder de witte wijn, maar heeft een roze kleur doordat de schilletjes van de blauwe druiven er een paar uur bij hebben gezeten. Het is een semi droge wijn. Lekker! De volgende is een Semillon/Sauvignon Blanc. Een droge wijn, maar ook deze is lekker! Wat ik eigenlijk best gek vind, want ik houd nooit van droge wijn. Nu gaan we over op rood. Pinotage. Mwa, het is te drinken. De geur van rode wijn trekt me al niet. En dan de Shiraz. Die stinkt! Lekker vinden we hem ook niet. Als laatst hebben we een Gouverneurs Reserve, een wijn die 21 euro per fles kost. Tja, deze is dan toch nog de beste van de 3 rode. Ik vind witte wijn nog steeds lekkerder. Rode wijn moet ik nog maar leren drinken. Witte wijn drinkt zoveel makkelijker. Mama en ik merken wel dat we niet echt meer gewend zijn aan wijn drinken. Een paar dagen geleden voelden we dat ene glaasje bij het eten ook al. Nu ook, ondanks we ervoor hebben geluncht en het maar 2 glazen zouden zijn. Het wijn proeven was een leuke ervaring! We gaan weer verder met de hop on hop off bus. We zitten lekker in de zon op het dek. De wind is wel te hebben vandaag. We rijden heel de route af naar het Waterfront. Het is een mooie route die vanuit Houtbay helemaal langs de kust terug rijdt. Ondertussen zien we nog een groot rotsblok in de zee liggen met zonnende zeehonden. Bij het Waterfront gaan we nog even winkelen. Eens kijken of we alvast wat aan kunnen schaffen voor de winter. Ik heb een shirt met lange mouwen erbij. We eten een lekkere wrap op de foodmarket en daarna gaan we even van de wifi gebruik maken bij de Mac Donalds om in te checken voor onze vlucht. Morgen vliegen we naar huis, maar het voelt echt alsof we pas gisteren zijn aangekomen.