r-a-kaapstad.reismee.nl

Afscheid gastgezin

Laatste keer wakker worden in Grassy Park. We hebben het echt heel fijn gehad bij het gastgezin. Echt alles werd voor ons gedaan. We hoefden het maar te vragen en zij zochten een oplossing. Ik ga onze gastmoeder echt missen. Ze was zo lief en zorgzaam en we hadden leuke gesprekken. Ook al was waren we er maar zo kort, we hebben wel een goede band. Als traditioneel afscheidscadeau mochten we een sjaal uitzoeken. Met een taxi gingen we naar ons hotel. Leuke chauffeur. We hebben over van alles gekletst en hij bood ons aan om ons morgenvroeg naar het wandelpad van de Tafelberg te brengen. We zijn best vroeg bij het hotel, te vroeg om op de kamer te kunnen. Het hotel heeft echt een perfecte ligging, zowel dicht bij het Waterfront als dicht bij het centrum van de stad. We gaan weer over op pure luxe. Dat we de kamer nog niet in kunnen is niet zo erg, we laten gewoon onze bagage achter en lopen naar een markt die we een andere keer tegen zijn gekomen onderweg. Alweer een foodmarket. Het is ten slotte oma's verjaardag, dus we eten een gebakje. Ofja,- je... Ik had een gigantisch stuk chocoladetaart. Zo groot dat ik echt vol zat na ruim de helft en dat andere stukje nam ik gewoon weer mee. We hebben nog door de stad gelopen en zijn vervolgens weer terug naar het hotel gegaan. Onze kamer was schoon en we konden er dus in. We hebben zo'n 3 uurtjes op de kamer doorgebracht met een boek lezen en mijn taart nog op eten. Ik zat eigenlijk nog steeds vol na dat stuk van vanmorgen en heb daarna niet eens meer gegeten. Toen heel m'n stuk gebak op had, was ik zelfs misselijk. Ik kan echt geen chocolade, chocoladetaart of brownie meer voor me zien! Voor mama's verjaardag trakteer ik vandaag op diner bij het Waterfront. Voor Afrikaanse begrippen betaal je hier in een restaurant echt veel. Het Waterfront is toch ook wel een rijker gedeelte van de stad. Voor Nederlandse begrippen betaal je hier normale prijzen. We hadden allebei zin in vis, dus het werd een Noorweegse zalm. Een Zuid Afrikaans wijntje mocht natuurlijk niet ontbreken. We hebben echt lekker gegeten. Bij het afrekenen wilde de ober het pinautomaat aan mama geven en keek dus ook raar op dat ik het moest hebben. Je bent eigenlijk in alle restauranten wel verplicht om fooi te geven, meestal mocht je gewoon zelf bepalen hoeveel, maar in dit restaurant was dat gewoon 10%. Omdat het eten zo lekker was, zat ik daar niet zo mee. In het hotel hebben we nog lekker warm gedoucht, dat was in het gastgezin soms wel anders.

Reacties

Reacties

Gilbert

Lijkt me ook wel lekker, Noorweegse zalm!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active