r-a-kaapstad.reismee.nl

South Africa Students Travel Service

We gaan met een taxi naar Loopstreet, hier zit het kantoor van SASTS. We krijgen een oriënterende uitleg over de organisatie, het verblijf en andere dingen die belangrijk zijn voor ons. We krijgen tijd om te gaan lunchen dus zoeken we met de groep een bakker op. Een broodje en warme chocolademelk om op te warmen. Na de lunch worden we door een gids rondgeleid door de stad. Interessante dingen over de geschiedenis van de stad. Hij kon echt leuk vertellen. Het mooie was dat ik vandaag zoveel herkenning had! 2 jaar geleden heb ik al een hoop gezien toen we ook door een gids werden rondgeleid. Greenmarket square, the Golden Acre, het kasteel/fort, een kerk, het park met de vele eekhoorns en duiven, een museum en de bloemenmarkt. Ook al heb ik het 2 jaar geleden ook al eens gezien, ik kan me niet herinnerren dat de gids iets heeft verteld over de geschiedenis. Deze gids heeft ons echt heel interessante dingen verteld. Oh ik hou echt van deze stad! We hebben zo'n 2,5 uur door de stad gewandeld en we worden weer met een taxi opgehaald om ons naar het gastgezin te brengen in Grassy Park. Spannend! Er zijn 12 andere vrWe gaan met een taxi naar Loopstreet, hier zit het kantoor van SASTS. We krijgen een oriënterende uitleg over de organisatie, het verblijf en andere dingen die belangrijk zijn voor ons. We krijgen tijd om te gaan lunchen dus zoeken we met de groep een bakker op. Een broodje en warme chocolademelk om op te warmen. Na de lunch worden we door een gids rondgeleid door de stad. Interessante dingen over de geschiedenis van de stad. Hij kon echt leuk vertellen. Het mooie was dat ik vandaag zoveel herkenning had! 2 jaar geleden heb ik al een hoop gezien toen we ook door een gids werden rondgeleid. Greenmarket square, the Golden Acre, het kasteel/fort, een kerk, het park met de vele eekhoorns en duiven, een museum en de bloemenmarkt. Ook al heb ik het 2 jaar geleden ook al eens gezien, ik kan me niet herinnerren dat de gids iets heeft verteld over de geschiedenis. Deze gids heeft ons echt heel interessante dingen verteld. Oh ik hou echt van deze stad! We hebben zo'n 2,5 uur door de stad gewandeld en we worden weer met een taxi opgehaald om ons naar het gastgezin te brengen in Grassy Park. Spannend! Er zijn 12 andere vrijwilligers hier in huis. Grassy Park is een voorstad van Kaapstad. Wij zitten in een veilige straat, niet echt ín een township. De gastmoeder is zo'n lieve vrouw! Ik voel me gelijk op m'n plek hier. It's so confusing to think in English and typ in Dutch! (sorry, that thought just came in my mind) Eigenlijk ben ik nog maar krap 2 dagen Engels aan het praten en nu ik dit aan het typen ben, besef ik me dat ik in het Engels aan het denken ben. Ik bedenk de zinnen die ik schrijf eerst in het Engels om ze vervolgens te vertalen naar het Nederlands, zo verwarrend.. Maar dat terzijde en weer verder over het gastgezin. Ik en mama delen de kamer met nog 2 anderen. We zitten hier in een Moslims gezin dus ze doen hier ook aan de Ramadam. Mama helpt mee met het maken van falafel (of hoe je dat ook schrijft). We eten een curry met witte bonen erin. *jak, bonen...* Wat dat betreft denken mama en ik hetzelfde. Maar ik doe niet moeilijk met opscheppen en we eten ook gewoon de bonen op. (Nee papa, we gaan nog steeds geen witte bonen in tomatensaus eten. Doe maar lekker nu wij weg zijn!) Na het eten kletsen we over dingen als het leven hier en hoe dingen hier gaan. Ik ga hier niet echt verder op in want het is moeilijk te beschrijven wat verteld is wat we waarschijnlijk gaan meemaken. Ik vertel het gewoon als ik het heb meegemaakt. Morgen is de dag dat we eindelijk beginnen met het vrijwilligerswerk. Ik heb er echt super veel zin in! Ik ben ook echt blij dat we een leuk gastgezin hebben met gezellige andere vrijwilligers.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active