r-a-kaapstad.reismee.nl

Phillipi's children's centre day 2

We worden door onze gastvader weggebracht naar het werk. Vandaag zijn we maar met z'n drieën ipv met 7. De rest is allemaal ziek. Niet echt gek met al die kindjes. We worden bij de bus afgezet en gaan daarmee verder. Lekker wakker worden met gillende kinderen. Het is nu al niet meer verrassend hoe onze dagen eruit zien. De dingen die we doen moeten iedere dag gebeuren dus we beginnen ook nu weer met pap voeren aan de kindjes. Daarna spelen en liedjes zingen, boterham eten, buiten spelen en slapen. Na een dag met de kinderen bezig te zijn geweest, weet je per persoon wel al een beetje hoe ze zijn. Zo is er een jongetje die gaat huilen als je hem loslaat en een meisje die me mama noemt. Tijdens het buiten spelen nam ik een baby op schoot omdat hij aan het huilen was, echt binnen no-time sliep hij in m'n armen. Vandaag heb ik het gepresteerd om minder onder de pap te zitten. De kleren die ik hier draag, draag ik maar gewoon een hele week. Ik heb veel kleren bij me, maar niet zoveel om iedere dag iets schoons aan te doen.. Sowieso heb ik iets te veel korte broeken en hempjes bij, ook wel alles wat ik bij me heb, zal te veel zijn. In de middag is het lekker weer. We zitten met onze pauze in de zon en ik heb serieus al een kleurtje gekregen. Maar in de avond is het echt koud. Ik draag meerdere vesten om het niet ijskoud te hebben, verwarming kennen ze hier niet blijkbaar. We worden vandaag eerder opgehaald. Rond 3 uur zijn we thuis, dus nog genoeg tijd om hier een rondje te lopen voor het donker wordt. Voor de zekerheid vragen we nog aan de gastvader of het ergens onveilig is om te komen. Hij boodt ons gelijk een lift aan, omdat hij toch nog anderen moest ophalen die op dezelfde weg zitten en legde ons uit hoe Grassy Park in elkaar steekt. Er zijn niet veel winkeltjes, dus om niet al te snel klaar te zijn met deze straat besluiten we zo ongeveer alle winkeltjes in te lopen. Ik stond echt versteld van de kilozakken kruidenpoeder in een kruidenierszaak, in Nederland koop je potjes van een paar gram. Het rook echt zo lekker! De afgelopen dagen merk ik dat ik mijn riem een gaatje strakker moet doen, kleding zit ruimer.. Het is niet zo dat ik niet genoeg eten krijg, maar het voelt ongepast om tussen de maaltijden door te eten. Ik eet bij het ontbijt 2 sneeën brood, wat al meer is dan ik thuis zou eten. Onze lunch wordt voor ons gemaakt, ook 2 sneeën. Omdat we dit niet voldoende vinden delen mama en ik een pakje sultana's bij de lunch. In de avond eet ik zelfs 2 borden, zo'n honger heb ik dan. De laatste tijd had ik thuis al moeite met 1 bord leeg eten, m'n eetpatroon is echt veranderd. In principe eet ik wel voldoende, maar toch gaat m'n kleding ruimer zitten en ik heb zoveel zin in iets anders dan alleen maaltijden! Omdat we vanmiddag samen weg waren, valt het gevoel van ongepast eten weg. Nu kan ik wel lekker zo'n grote Magnum eten. Daar had ik echt zin in! Gelukkig is het eten wat we hier krijgen wel lekker, als dat niet zo was zou honger gaan lijden. Ik hou wel van curry's en rijst. Ik zie er echt geen probleem in om heel de week rijst te eten. Onze gastmoeder wel, dus als het goed is krijgen we op vrijdag t/m zondag iets anders. Na het avondeten kletsen we nog met de andere vrijwilligers. Ik merk ook dat ik nog steeds moet wennen aan het feit dat het om 7 uur 's avonds al echt donker is. Ik was om 9 uur al echt moe en ben ook maar gewoon gaan slapen, zo erg is dat niet als de wekker van onze kamergenoot om 6 uur gaat. Groetjes!

Reacties

Reacties

Maria Oma

weer een heel mooi verhaal.

Jolanda van Esch

Anouska, dit is een unieke gelegenheid om jou te feliciteren met je 45e verjaardag! PROFICIAT!

Veel plezier vandaag en geniet van jullie reis!

Peter, Mirjam en Lisanne

Anouska, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie reis. Fijne dag vandaag, geniet van de reis samen.

Dianne Veenendaal

Nou, wat een ervaring doen jullie op. Leuk hoor. Anouska, voor vandaag een fijne verjaardag toegewenst. Je viert je verjaardag in Afrika, speciaal hoor!
Lieve groetjes, Dianne

Anja van den Hanenberg

Anouska, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Frans en Anja van den Hanenberg

Monique

Een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een prachtige verhalen.

emmyaugustijn

Hoi Anouska, van harte proficiat met je verjaardag. Roos jij natuurlijk ook met de verjaardag van je moeder. Heel léuk om jullie ervaringen te lezen. Wat een prachtig land hè.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active