r-a-kaapstad.reismee.nl

Phillipi's childrens centre

Hee!

Het is inmiddels vrijdag en ik moet nog mijn blog verhalen schrijven vanaf dinsdag. Gezien ik toch geen wifi had om de berichten te kunnen plaatsen, vond ik het niet mijn prioriteit hebben om te schrijven wanneer ik moe of niet lekker was. Ik zal toch per dag nog alles terug halen!

Dinsdag

Hoe de dag op de kinderopvang precies is gegaan, weet ik eigenlijk niet meer. Maar we hadden een korte dag, dat wil zeggen dat we rond 1 uur worden opgehaald. Vandaag was het omdat er inkopen gedaan moesten worden voor het township-project. We gaan donderdag met z'n allen naar een township om eten uit te delen. Terwijl er een aantal daarvoor inkopen hebben gedaan, zijn mama en ik naar de kledingwinkel gegaan om nog wat meer kleertjes te halen om te geven bij de kinderopvang. We hebben ook nog wat dunnere shirts, leggings en broekjes gekocht. In totaal hebben we 4 setjes kleding voor een jongen en 4 setjes kleding voor een meisje. Ook hebben we wat doekjes om de monden mee af te doen, vaatdoeken en een handdoek. We hebben besloten om het geld dat we hebben opgehaald op de rommelmarkt te splitsen in de helft voor de kinderopvang en de andere helft voor het township. We hebben een behoorlijk bedrag voor het township bij elkaar verzameld met de groep. Zoveel dat we dit keer besluiten om ook dekens te kopen. Het is hier koud en nat en mensen hebben dekens hard nodig. Dekens zijn wel vrij prijzig, dus deze hebben we 100. Ook maken we tasjes met houdbaar eten: maïsmeel, jam, bonen, zeep, rijst, suiker en theezakjes. We kunnen 200 tasjes maken. Al die dingen liggen nu in de gang opgestapeld dus we moeten nog opletten waar we lopen.

Woensdag

Vandaag wel een lange dag op de kinderopvang. Het is zo leuk dat de kinderen die eerst verlegen waren nu wel naar je toe komen! Het besef begint te komen dat we nog maar een paar dagen hier hebben.. Vorige week vond ik het werk af en toe nog een beetje saai, gewoon omdat ik soms niet wist wat te doen en kinderen nog een beetje terughoudend waren. Dat is deze week echt niet meer en ik vind het ook echt leuk! De kinderen zijn nog te jong om te kunnen praten, ik ben dus ook al zeer tevreden met een lach op hun gezicht! Je moet je gewoon open stellen voor de kinderen. Soms willen ze gewoon graag knuffelen en andere keren word je omver geduwt en gaan ze met je allen op je zitten. Zo onvoorspelbaar, zo leuk. In de avond gaan we de tasjes vullen. We maken een lijn en iedereen doet 1 product in het tasje en geeft het door. Ik heb gewoon 200 kg maïsmeel getild, in 200 keer dus ;) Vanwege de goede samenwerking ging het heel vlot. De hele woonkamer stond vol met tasjes.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active